Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

10 kelebihan Bluetooth

Di bawah, adalah 10 faedah dan alasan untuk menggunakan Bluetooth Teknologi.

1. wayarles

Seperti yang anda mungkin sudah tahu, Terdapat banyak faedah dan kelebihan menggunakan peranti wayarles.  Bersama meningkatkan keselamatan akibat menghapuskan Wayar anda tidak perlu, tanpa wayar juga menawarkan anda banyak Kelebihan lain.  Apabila membuat perjalanan dengan komputer riba atau peranti wayarles yang lain, anda tidak lagi perlu bimbang tentang membawa kabel sambungan.

2. Bluetooth adalah sebenarnya murah

Teknologi Bluetooth adalah murah untuk Syarikat untuk melaksanakan, yang mengakibatkan kos yang lebih rendah Syarikat.  Simpanan ini kemudiannya dihantar daripada Syarikat kepada anda.

3. Bluetooth adalah automatik

Bluetooth tidak mempunyai anda menyediakan sambungan Tekan sebarang butang.  Apabila dua atau lebih peranti Masuk Terdapat pelbagai sehingga 30 kaki antara satu sama lain, mereka akan
mula berkomunikasi secara automatik tanpa perlu melakukan apa-apa.

4. protokol diseragamkan

Bluetooth adalah tanpa wayar, bermakna tahap keserasian yang tinggi di kalangan peranti
Dijamin.  Bluetooth akan menyambungkan peranti ke satu sama lain, walaupun jika mereka tidak model yang sama.

5. gangguan rendah

Peranti Bluetooth hampir sentiasa mengelakkan gangguan daripada peranti wayarles yang lain.  Bluetooth menggunakan  kaedah yang dikenali sebagai frekuensi melompat, dan juga
isyarat wayarles kuasa rendah.

6. penggunaan tenaga yang rendah

Disebabkan oleh Bluetooth menggunakan isyarat kuasa rendah, Teknologi memerlukan tenaga yang sangat sedikit dan akan Gunakan kurang bateri atau kuasa elektrik sebagai hasilnya.
Ini adalah manfaat yang sangat baik bagi peranti mudah alih, oleh kerana Bluetooth tidak akan mengalirkan bateri.

7. berkongsi suara dan data

Standard untuk Bluetooth akan membolehkan peranti peranti untuk berkongsi data dan komunikasi suara. Ini bagus untuk telefon bimbit dan alat dengar, kerana Bluetooth memudahkan memandu dan bercakap telefon bimbit.

8. segera KUALI (rangkaian kawasan peribadi)

Anda boleh menyambung sehingga tujuh peranti Bluetooth antara satu sama lain dalam julat sehingga 30 kaki, membentuk a piconet atau KUALI.  Untuk satu bilik, anda boleh juga menubuhkan beberapa piconets.

9. cots

Cots adalah standard untuk Bluetooth.  Terdapat adalah versi lebih baru Bluetooth dalam kerja,
yang menawarkan banyak kelebihan baru dan mundur serasi dengan versi yang lebih lama.

10. teknologi kekal

Teknologi Bluetooth adalah seluruh dunia, sejagat Standard wayarles.  Dengan itu sebagai popular sebagai Ia adalah, anda boleh mengira ia sekitar selama bertahun-tahun untuk datang.  Semakin banyak peranti yang mula menggunakan Teknologi Bluetooth, lebih banyak pengilang akan untuk menjadikan produk mereka serasi.  Satu rantai tindak balas akan berlaku, menjadikan Bluetooth Standard untuk memotong wayarles Edge.


loading...