Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Lihatlah Diet Fitness; Kesihatan Sepanjang Hayat: Di Jalan Anda untuk Anda yang Sihat

Ramai orang pada masa kini sangat sedar tentang kesihatan dan kecergasan mereka sendiri. Di samping itu, orang-orang ini, dan ramai yang lain, kini mempunyai keinginan untuk mengukir mayat-mayat mereka untuk melihat bahawa penutup majalah. Akibatnya, gimnasium, spa kesihatan dan pusat-pusat kecergasan lain telah berkembang secara meluas untuk memenuhi keperluan peminat kecergasan dan kecekapan.

Malah di mesin senaman televisyen, produk penurunan berat badan, dan kelengkapan lain untuk meningkatkan kecergasan telah mendapat lebih banyak kawalan ke atas gelombang udara dan membuat jalan masuk ke rumah tangga. Tetapi keindahan bukanlah satu-satunya cara untuk membina badan yang indah itu. Ia juga memerlukan sejumlah tanggungjawab tertentu mengenai makanan yang dimakan untuk dimakan. Sihat dan sihat memerlukan seseorang untuk memerhatikan kecergasan diet.

Diet kecergasan adalah sama pentingnya dengan senaman itu sendiri. Diet untuk kecergasan menyediakan pemakanan penting yang perlu untuk memulihkan otot-otot yang usang dan untuk pertumbuhan yang sihat. Diet kecergasan tidak boleh diambil begitu sahaja. Dengan populariti menjaga kesesuaian, banyak pandangan, kaedah, program dan strategi pemakanan yang berbeza telah dirumuskan oleh ramai profesional. Antaranya ialah diet karbohidrat tinggi dan diet lemak tinggi. Siapakah yang lebih berkesan dan mana yang patut dipilih?

Perkara pertama yang diketahui akan menjadi perbezaan asas antara kedua-dua pendekatan diet ini. Seperti namanya, diet karbohidrat yang tinggi menumpukan pada mengambil makanan kaya karbohidrat manakala diet lemak yang tinggi menyokong makanan yang kaya dengan lemak. Diet karbohidrat tinggi digunakan untuk glikogen yang disimpan dalam hati dan otot. Glycogen adalah kompleks glukosa yang menyediakan sejumlah besar tenaga yang sedia untuk digunakan dalam latihan anaerobik.

Lemak, sebaliknya, terkenal sebagai sumber kalori terkaya. Ia sebenarnya mengandungi 2.5 kali lebih banyak kalori daripada karbohidrat dan protein sama. Kajian juga memperlihatkan bahawa tubuh memerlukan 24 kalori untuk memetabolisme karbohidrat sementara hanya memerlukan 3 untuk membakar lemak. Jadi yang manakah yang harus diikuti? Seseorang boleh mengikuti diet yang tinggi karbohidrat dan diet lemak rendah atau sebaliknya. Ia sememangnya tidak disyorkan untuk mengikuti kedua-dua pada masa yang sama; kecuali sudah tentu jika anda ingin mendapatkan lemak badan.

Tetapi kebugaran diet tidak semua tentang kehilangan lemak, seseorang juga harus mempertimbangkan dietnya untuk mengekalkan lemaknya. Penyelidikan menunjukkan bahawa kehilangan berat badan yang berkesinambungan hanya boleh dicapai melalui diet yang sesuai dengan keinginan makanan, gaya hidup, profil perubatan dan isyarat yang sihat.

Program diet di seluruh boleh membantu anda mengurangkan berat badan berlebihan, tetapi hanya satu diet yang dapat membantu anda tetap seksi, dan itu adalah yang paling memuaskan anda. Aspek penting lain yang mempunyai diet yang sesuai ialah kesederhanaan, keseimbangan dan variasi. Seseorang perlu berhati-hati untuk tidak meninggalkan nutrien penting dan bahan lain yang diperlukan untuk fungsi badan yang sihat. Pertubuhan kesihatan jelas mengenai jumlah nutrien yang seharusnya ada dalam tubuh.

Minyak tinggi lemak rendah, karbohidrat rendah lemak rendah; soalannya bukanlah program pemakanan yang akan dilaksanakan tetapi yang akan berfungsi untuk anda. Menggalakkan badan yang seksi dan sihat tidak perlu membebankan individu, kecergasan diet tidak perlu bermakna melekat pada jenis makanan yang sama untuk hidup. Kita mungkin cuba untuk mencabar dan mencuba makanan baru di luar sana. Siapa tahu? seseorang juga dapat menemui bayam yang menarik.

Kesihatan Sepanjang Hayat: Di Jalan Anda untuk Anda yang Sihat


Ramai orang akhirnya meninggalkan program kecergasan yang sempurna dan rejim pengurangan berat badan sebelum mereka memakai kasut.

Mengapa? Kerana dalam dunia yang dipenuhi dengan makanan cepat saji, pemesejan segera, dan peranti penjejakan penyakit lima saat, apa-apa tanpa hasil yang pantas menentang butiran etika kepuasan segera Amerika biasa. Walaupun akan lebih baik untuk benar-benar menjatuhkan inci dalam beberapa hari seperti apa yang paling banyak iklan keajaiban, menguruskan berat badan dan kehilangan berat badan melalui kecergasan fizikal adalah proses yang perlahan dan stabil yang memerlukan masa dan komitmen.

Menetapkan matlamat pengurusan berat badan untuk diri sendiri boleh menjadi motivator yang baik. Berat badan secara beransur-ansur, bagi orang-orang yang ingin menembusi beberapa pound tambahan, biasanya yang paling selamat.

Itulah sebabnya pakar kesihatan dan kecergasan telah menghasilkan idea kecergasan seumur hidup untuk mengajar orang menetapkan matlamat yang realistik. Program kecergasan sepanjang hayat ini menghasilkan rejimen pemakanan yang mengurangkan penggunaan kalori normal anda untuk berat badan anda dengan 500 hingga 1,000 sehari, jadi akan membakar jumlah yang sama dengan senaman. Sebaliknya, ini pasti akan menggalakkan penurunan berat badan yang lebih sihat.

Kecergasan seumur hidup mengajar anda bagaimana untuk mengekalkan badan yang fizikal pada masa yang sama menikmati dan hidup bahagia, berpuas hati. Ia memberi anda peluang untuk menyeimbangkan antara kedua-dua (senaman dan diet), dan melakukan senaman, sama ada sukan pasukan, berbasikal, atau berjalan, sesuatu yang anda akan benar-benar menikmati.

Itulah sebabnya kecergasan seumur hidup merangkumi konsep yang membuat perubahan gaya hidup sihat jangka panjang adalah penting untuk mengekalkan pound apabila mereka hilang.

Untuk mengetahui lebih banyak kelebihan dan manfaat yang boleh dibawa oleh kecergasan seumur hidup, berikut adalah beberapa fakta yang perlu anda ketahui:

1. Program kecergasan seumur hidup menawarkan kecergasan dan kesihatan yang paling komprehensif dan meluas dengan perkhidmatan berkualiti, di mana pelanggan akan merasa bersyukur.

Program kecergasan ini memberi anda cara yang tepat dalam menjaga kesihatan, membina dan menggalakkan kecekapan anda, dan menjaga kecergasan fizikal keluarga anda juga.

2. Oleh sebab matlamat kecergasan seumur hidup adalah untuk memberi anda pencapaian jangka panjang sejauh kecergasan fizikal, program-program ini menggunakan banyak peralatan kecergasan yang akan nada dan mengurus kesihatan anda dan bahagian-bahagian tubuh yang berlainan.

Terdapat peralatan kecergasan yang akan memberi sistem kardiovaskular anda sebagai lif. Anda juga boleh memilih untuk beberapa kemudahan sukan yang akan memberi anda cara alternatif untuk bersesuaian secara fizikal.

Program kecergasan dan pusat kecergasan seumur hidup juga menyediakan produk pemakanan seperti makanan tambahan yang akan membantu pembentukan sel darah dan tisu yang baik sehingga menjadikan tubuh anda berkulit merah.

Pusat dan program kecergasan sepanjang hayat juga menyediakan anda dengan majalah kecergasan terkini yang tidak hanya memberikan maklumat yang ketara tentang kecergasan dan kesihatan tetapi cerita inspirasi juga. Artikel-artikel ini akan memberikan anda gambaran tentang cara menjadikan keseimbangan hidup dan cara hidup yang sihat dan sesuai.

Sesungguhnya, tetap bersesuaian dan sihat boleh menjadi jalan panjang dan berliku-liku dan terdapat contoh-contoh di mana anda mungkin mendapati semangat keghairahan anda sesekali. Walau bagaimanapun, dengan program komprehensif yang disediakan oleh pelan kecergasan seumur hidup, anda boleh mula kembali ke landasan yang betul bagi anda yang lebih sihat.
loading...