Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Tips Cara Menjadi Model Kecergasan; 7 Tips untuk Wanita Kecergasan

Semua orang sibuk. Tetapi memikirkan apa yang dipertaruhkan, membuat masa untuk latihan perlu menjadi keutamaan sekarang. Tiga puluh minit sehari tidak terlalu banyak apabila anda sampai ke sana. Potong satu acara perdana waktu dari jadual menonton televisyen malam anda. Dapatkan setengah jam setiap pagi. Gunakan separuh daripada jam makan tengahari anda untuk berjalan pantas. Anda boleh mencari masa jika anda melihat cukup keras untuknya.

Malah, ada orang yang mencari masa untuk mengurus dan menyokong kelebihan kecergasan fizikal, supaya mereka dapat membuktikan kepada dunia bagaimana orang yang sesuai dengan fizikalnya.

Oleh itu, kebanyakan orang berpendapat bahawa model kebugaran adalah salah satu daripada orang yang paling sihat dan paling menarik di dunia. Mereka merangkumi konsep yang sempurna bagi orang yang fizikal. Model kecergasan adalah, sebenarnya, lambang kesihatan, kehidupan, semangat, dan keindahan sebenar.

Pada hakikatnya, hampir setiap orang yang mempunyai keupayaan untuk bergerak boleh bersenam sedikit; dan semua orang yang mampu mempamerkan manfaat senaman dan kecergasan fizikal boleh menjadi model kecergasan.

Oleh itu, jika anda berfikir bahawa anda mempunyai apa yang diperlukan untuk menjadi model kecergasan, berikut adalah beberapa petua tentang cara untuk menjadi satu.

1. Menyimpang dari tanggapan umum kepada semua orang bahawa kecergasan adalah hanya soal angka tubuh.

Masalah dengan masyarakat hari ini adalah bahawa orang cenderung untuk mengagumi dan melihat kepada perempuan yang kurus dan seksi dan kepada lelaki mempunyai kurus, bisep otot, triceps, dan abs yang indah.

Kesimpulannya adalah bahawa orang cenderung untuk melakukan begitu banyak usaha dalam latihan bukan kerana mereka ingin menjadi sihat dan sesuai tetapi kerana mereka ingin menyukai model kecergasan yang biasanya mereka lihat di TV, poster, dan majalah.

Untuk menjadi model kecergasan, anda harus mula bekerja dengan cara yang lebih baik untuk anda dan bukan hanya orang yang lebih seksi, menarik dari segi fizikal yang anda inginkan.

Lagipun, menjadi model kecergasan tidak semestinya bermakna anda perlu mempunyai saiz badan "fesyen-model".

2. Percayalah dengan berkata, "Kamu adalah apa yang kamu makan."

Jika anda ingin menjadi model kecergasan, anda harus percaya pada fakta bahawa tubuh kita menunjukkan jenis makanan yang kita makan. Badan anda juga akan menggambarkan jenis aktiviti fizikal yang anda ada dalam hidup.

Oleh itu, jika anda tidak mematuhi kepercayaan ini, kemungkinan besar, anda akan mendapati sukar untuk menjadi model kecergasan, dan untuk memberitahu orang-orang bagaimana ia sesuai dengan fizikal.

3. Hidupkan gaya hidup yang sihat

Gen memainkan peranan besar dalam kesihatan seseorang. Tetapi ini tidak pasti mempengaruhi apa yang anda akan makan semasa sarapan, makan tengah hari, atau makan malam, dan jenis aktiviti yang akan anda lakukan.

Oleh itu, jika gaya hidup anda tidak sihat, kemungkinannya, anda tidak boleh menjadi model kecergasan.

4. Mempunyai "imej diri yang positif"

Untuk menjadi model kecergasan, anda perlu memasukkan imej badan yang positif dalam hidup anda. Ini bermakna bahawa anda perlu mencintai badan anda walaupun apa yang berlaku di alam sekitar atau kejadian dalam hidup anda.

Anda tidak boleh berharap untuk badan yang anda tahu ia bukan milik anda. Jangan membebankan diri anda ke dalam pemikiran bahawa kehidupan mungkin lebih baik jika anda hanya mempunyai paha yang lebih nipis atau abs yang cantik.

Melalui imej diri yang positif, anda dapat memperoleh penghormatan untuk diri sendiri, yang seterusnya menghasilkan penghormatan kepada anda dan mengagumi anda.

Perkara utama di sini adalah bahawa, model kecergasan bukanlah tentang kesombongan dan sifat fizikal sahaja. Apa yang paling penting ialah keindahan fizikal yang sihat dan sihat yang memancar dari badan anda kerana ia memancarkan kesihatan.

7 Tips untuk Wanita Kecergasan


Adakah anda ingin menjadi seorang wanita kecergasan? Atau adakah anda wanita kecergasan tetapi ingin menjadi berkesan? Berikut adalah 7 petua hebat tentang bagaimana untuk menjadi wanita kecergasan yang berkesan:

1. Dapatkan program yang paling sesuai dengan anda. Setiap wanita kecergasan berbeza. Anda mungkin mempunyai sejarah pembedahan di mana program mungkin tidak sesuai untuk anda. Sentiasa berunding dengan jurulatih yang berkelayakan untuk memastikan bahawa program kecergasan tidak akan mencederakan anda. Jika program kecergasan bukan untuk anda, ia hanya akan menjadi punca kekecewaan dan kecederaan.

2. Tetapkan sasaran yang realistik. Tidakkah anda kecewa jika anda menetapkan minda anda untuk membentuk semula tubuh anda dalam bulan? Pastikan badan yang anda gemari dalam tempoh masa boleh dicapai dan realistik. Program ini juga harus praktikal dan tidak akan memberi anda harapan palsu. Adalah penting untuk mengetahui tentang blok yang anda hadapi dalam kehidupan harian anda. Ini akan membantu anda mengetahui program yang memuaskan. Dan apabila program telah dicapai, maka anda boleh menetapkan matlamat dan garis masa yang realistik.

3. Latihan hendaklah berfungsi di bahagian-bahagian tubuh anda di mana otot-otot. Sebabnya, apabila anda membangun otot, anda membakar lebih banyak kalori dan kemudian anda mengurangkan lemak dalam badan anda. Senaman multi-bersama dan mengangkat berat badan adalah disyorkan. Ketahui latihan apa yang dilakukan pada bahagian tertentu badan anda. Latihan multi-bersama juga dikatakan berkesan tetapi menjimatkan masa.

4. Bersikap sistematik untuk bekerja pada otot anda. Otot anda perlu bekerja lebih keras dari semasa ke semasa. Mengulang set latihan yang sama dan berat badan yang sama tanpa mendapat otot anda bekerja lebih keras tidak akan memberikan hasil yang memuaskan. Anda boleh merakam hasil harian anda dan membuat perkembangan berdasarkan data sebelumnya. Log harian juga akan memotivasikan anda kerana anda dapat menjejaki sejauh mana anda telah pergi. Ia membina keyakinan kerana terdapat bukti bukti yang berjaya dicapai.

5. Lakukan satu set latihan dalam 10 ulangan. Setiap nombor yang telah dicapai disebut pengulangan. Cobalah untuk membuat setiap pengulangan dengan momentum kurang sebanyak mungkin. Kurangnya momentum, semakin kuat otot anda. Dan semakin sukar mereka bekerja, semakin besar mereka menjadi. Untuk memeriksa sama ada terdapat banyak momentum apabila mengangkat, lihat jika lengannya terapung. Jika lengannya terapung, maka terdapat banyak momentum.

6. Bersikap fleksibel dan melakukan pelbagai latihan. Setiap program senaman harus mempunyai pelbagai. Anda boleh menukar latihan, matlamat dan menetapkan setiap bulan untuk memastikan anda bermotivasi dan dalam perjalanan. Melakukan ini akan membantu anda mengelakkan bosan dan kehilangan tenaga secara fizikal dan mental.

7. Jadilah Motivasi! Cara terbaik untuk mengekalkan tahap tenaga pelatih adalah untuk membolehkan persaingan yang sihat dan membolehkan mereka mempunyai rasa kawalan. Kawalan mempunyai pemilikan rasa di mana semua orang mendapat bahagian dalam melaksanakan program. Untuk melakukan ini, anda juga perlu konsisten dalam menunjukkan kemahiran anda.

Tidak semua program berfungsi untuk semua jenis orang. Tiada senaman yang terbaik untuk semua orang. Tetapi anda belajar dari orang yang berpengalaman. Belajar mengenali blok dan tunjukkan disiplin diri, teruskan diri anda bermotivasi dan bekerja lebih keras setiap hari dan tambah pelbagai. Melakukan perkara-perkara ini, anda akan mendapati bahawa banyak program akan berfungsi untuk anda.
loading...